Wednesday, November 18, 2009

I am looking for the name of a swedish song, around 1993/4 ?

Please excuse the spelling but I think it starts with the opening line "de var tre Evige sekunden" with the chorus in swedish something like "who stole the stars that I can only see in your eyes?" It was a female singer and definitely out before 1995

I am looking for the name of a swedish song, around 1993/4 ?
The singer is Eva Dahlgren and the song is "Vem T盲nder Stj盲rnorna". Released in 1991





Extra info: the song won a Swedish grammy for Song of the Year








Det var evighetssekunder


tre korta andetag


hela livet v盲nde


vem valde


inte jag


jag h枚rde ord fr氓n mina l盲ppar


som aldrig vilat i min mun


tankar aldrig t盲nkta


som nya v盲ggar i ett rum





Som om vi alltid 盲lskat


sen min dagboks f枚rsta blad


men att jag f氓r skriva ditt liv


bara tur


det var inget val


och av alla dessa m枚ten


och allt som borde h盲nt


hur s盲llan 盲r jag orsak


till att livet v盲nt





Jag har ingen 枚destro


den tanken ger ingen ro


men vem v盲nder vindarna


vem f氓r mej att g氓


dit jag aldrig g氓tt


vem t盲nder stj盲rnorna


som bara jag ser


i dina 枚gon


vem v盲nder vindarna


och f枚r mej dit


min tanke


aldrig n氓tt





S氓 m氓nga 氓r som jag levt


med den jag ville va'


s氓 m氓nga kvinnor som jag spelat


men aldrig gjort det bra


m氓ste v氓ga bara vara


med minnet av det barn


som l盲t livet v盲lja


och v氓ga s盲ga: "ja"





Jag har ingen 枚destro


den tanken ger ingen ro


men vem v盲nder vindarna


vem f氓r mej att g氓


dit jag aldrig g氓tt


vem t盲nder stj盲rnorna


som bara jag ser


i dina 枚gon


vem v盲nder vindarna


och f枚r mej dit


min tanke


aldrig n氓tt





Vem t盲nder stj盲rnorna


som bara jag ser


i dina 枚gon


vem v盲nder vindarna


vem f氓r mej att g氓


dit jag aldrig g氓tt


vem t盲nder stj盲rnorna


som bara jag ser


i dina 枚gon


vem v盲nder vindarna


vem f氓r mej att g氓


dit jag aldrig g氓tt
Reply:Thank you, this is the one. Sorry about my awful Swedish spelling! Report Abuse

Reply:Led Zepplin-the only way to fly





Think this could be what your lookin for or I could be way off and sorry if i am.
Reply:abba? it might be fernando?????


they're the only swedish bands i know so thats the best i can do


No comments:

Post a Comment